Slick Rewrite: L.A. Times Blames Climate Change for 28-Year-Old Oil Spill


By: - Climate DepotApril 6, 2017 6:23 PM

By Aly Nielsen | April 6, 2017 | 5:26 PM EDT

The Los Angeles Times has struck once again in a feeble attempt to sink ExxonMobil. This time, rewriting the story of a 28-year-old shipwreck.

The April 6 L.A. Times story, by Columbia Journalism School researchers, used 2,340 words to reject years of court cases and research. Instead, the agenda-driven story blamed the 1989 Exxon Valdez shipwreck and resulting oil spill on climate change.

The anti-Exxon hit piece is part of the Energy and Environmental Reporting Project at Columbia Journalism School, which also produced the 2015 #ExxonKnew campaign. Both reports were published by the L.A. Times and funded by George Soros, The Rockefeller Brothers Fund and The Rockefeller Family Fund. Steve Coll, Dean of the Columbia Journalism School, has been attacking Exxon for years and is tied to at least $1.6 million from Rockefeller foundations. He wrote a book smearing Exxon in 2013 while president of the New America Foundation.