NYT Admits Its Front Page Climate Change Article Was Wrong


By: - Climate DepotAugust 10, 2017 11:31 AM

MICHAEL BASTASCH

“An article on Tuesday about a sweeping federal climate change report referred incorrectly to the availability of the report,” TheNYT wrote in its correction issued Wednesday morning. “While it was not widely publicized, the report was uploaded by the nonprofit Internet Archive in January; it was not first made public by The New York Times.”

TheNYT ran a front page article Tuesday claiming to have exclusively obtained a draft climate report that “directly contradicts claims by President Trump and members of his cabinet” on global warming.

Unnamed scientists told TheNYT they feared the Trump administration would suppress the climate report. The report is part of the National Climate Assessment that’s released to the public every four years.

Climate scientists that worked on the report, however, were quick to point out it’s been online since January. The National Oceanic and Atmospheric Administration published a copy of the report online in March.